niedziela, 1 czerwca 2014

Lody czekoladowe na Dzień Dziecka

Na Dzień Dziecka moje córki zażyczyły sobie czekoladowe lody. Przepis na nie zaczerpnęłam z bloga Moje Wypieki, ale wsypałam nieco mniej cukru i zamiast ekstraktu waniliowego użyłam laski wanilii. Lody wyszły wyśmienite!



Składniki (na ok. 700 ml lodów)
  • 300 ml śmietany kremówki
  • 300 ml mleka
  • 4 żółtka
  • 70 g cukru
  • 100 g gorzkiej czekolady
  • 60 g mlecznej czekolady
  • 1 laska wanilii

Wykonanie:

Śmietanę razem z mlekiem, cukrem i przekrojoną wzdłuż na pół laską wanilii umieszczamy w garnku i lekko podgrzewamy mieszając składniki. Gdy cukier się rozpuści, wyłączamy ogień.

Żółtka porządnie ubijamy, aż uzyskamy puszystą, białą masę, którą wlewamy do garnka z mlekiem i śmietaną. Podgrzewamy masę na małym ogniu ciągle mieszając, aż zgęstnieje. Nie można dopuścić do zagotowania mieszaniny, bo się zwarzy. Jeśli macie termometr kuchenny wyłączcie ogień kiedy jej temperatura osiągnie poziom między 70, a 80 stopni C (salmonella ginie w 70 stopniach).

Czekoladę łamiemy na kawałki lub trzemy na tarce i wrzucamy do gorącej masy. Mieszamy aż się rozpuści. Schładzamy przez kilka lub kilkanaście godzin lodówce.

Moją czekoladową masę po wyjęciu z lodówki wlałam do maszyny do lodów. Lody można jednak zrobić również bez maszyny - należy wymieszać je dokładnie mikserem elektrycznym i wsadzić do zamrażarki. Miksowanie powtórzyć jeszcze 3 razy w odstępach 1-godzinnych. Po ostatnim, czwartym miksowaniu wkładamy do zamrażarki na jeszcze 1 godzinę, po której lody są gotowe (w sumie proces zamrażania trwa ok. 4 godzin).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz