niedziela, 15 czerwca 2014

Sałatka z kwiatami nasturcji, fenkułem i kozim serkiem

Po kwiatach bzu i kwiatach cukinii przyszła pora na kwiaty nasturcji. Przyznam szczerze, że był to mój debiut zarówno w przyrządzaniu, jak i próbowaniu kwiatów nasturcji. Pan z bazarku radził mi dodać je do sałatki, więc tak zrobiłam. Do towarzystwa poza miksem zieleniny dobrałam tym kwiatkom fenkuła i kozi ser. Wszystko wymieszałam z cytrynowym winegretem - było pysznie!



Składniki (na 4 porcje):

  • 200 g miksu delikatnych sałat (u mnie rukola, roszponka i rukiew wodna)
  • 1 fenkuł (koper włoski)
  • 4 garści kwiatów nasturcji
  • 100 g koziego twarożku
Na cytrynowy winegret:
  • sok z 1 cytryny
  • 3 łyżki oliwy z oliwek
  •  1 łyżka miodu
  • szczypta soli
  • szczypta pieprzu

Wykonanie:

Fenkuła obieramy z zewnętrznych liści i kroimy w zapałkę. Mieszamy z miksem sałat i kwiatami nasturcji.

Przygotowujemy cytrynowy winegret - do słoiczka wyciskamy sok z cytryny i mieszamy z solą oraz pieprzem. Dodajemy miód i oliwę, zakręcamy wieczko i energicznie potrząsamy.

Do sałatki dodajemy winegret i mieszamy wszystko razem. Dekorujemy kilkoma "kleksami" koziego sera. Zjadamy ze smakiem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz