piątek, 30 maja 2014

Tagliatelle z czerwonym pesto, pomidorkami cherry i cebulą

Uwielbiam dania makaronowe - są pyszne, banalnie proste i szybkie. U mnie może trochę mniej szybkie, bo makaron robię przeważnie sama, ale od kiedy dostałam maszynkę, która mi wałkuje i tnie ciasto, zrobienie ładnego tagliatelle przestało być wyzwaniem. Przepis na domowy makaron podam jednak innym razem, a teraz jeden z moich ulubionych sposobów na serwowanie makaronu.




Składniki (na 4 porcje):
  • 500 g makaronu tagliatelle
  • 1 spora czerwona cebula
  • 3 ząbki czosnku
  • 1/2 szklanki pesto z suszonych pomidorów
  • 250 g pomidorków cherry
  • garść listków bazylii
  • oliwa do smażenia
  • starty parmezan
  • pieprz 

Opcjonalnie:
  • 200 g boczku lub duża pierś kurczaka pokrojona na kawałki
  • 100 g szpinaku

Wykonanie:

Makaron gotujemy w posolonym wrzątku aż będzie al dente. Cebulę kroimy w piórka i podsmażamy na oliwie razem z posiekanym lub przeciśniętym przez praskę czosnkiem. Jeśli chcemy makaron z dodatkiem mięsa, podsmażamy je razem z cebulą. Gdy cebula się zeszkli, dodajemy pokrojone na pół pomidorki cherry i smażymy jeszcze ok. minuty.
Odcedzony makaron łączymy z pesto i wrzucamy na patelnię z cebulą i pomidorkami. W tym momencie można dodać umyty i wysuszony szpinak, wymieszać wszystko i krótko poddusić. Ja nie miałam akurat szpinaku, więc dorzuciłam tylko posiekaną bazylię i wyłączyłam kuchenkę.
Makaron rozkładamy na talerze i posypujemy tartym parmezanem oraz świeżo mielonym pieprzem.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz